Domknij sprzedaż podczas aktywnej dosprzedaży przy kasie

Temat numeru Jak efektywnie domykać sprzedaż

W ostatnich latach w handlu detalicznym zachodzą duże zmiany. Niskie marże większości produktów spożywczych łączą się z problemami związanymi z brakiem pracowników na rynku pracy. To sprawia, że sieci handlowe, chcąc zwiększyć obroty i poprawić rentowność, starają się przyciągnąć nowych klientów poprzez bardzo dobrą jakość obsługi klienta, a także aktywną sprzedaż bezpośrednią przy kasie. Jednak ta budzi u konsumentów sporo kontrowersji. Wielu z nich na forach internetowych wyraża swoją dezaprobatę do tego typu praktyk. Jak zatem domykać sprzedaż dodatkową?

Obok wyjątkowej obsługi klienta istotnym aspektem, a może nawet ważniejszym z punktu widzenia podnoszenia rentowności sklepu, jest sprzedaż aktywna, stosowana głównie bezpośrednio przy kasie. To bardzo trudna czynność z racji tego, że jest to miejsce, w którym klient zakończył już zakupy. Artykuły promowane przy kasach bardzo często należą do kategorii produktów impulsowych, których konsument nie planował wcześniej nabyć, a chęć ich kupna podjął pod wpływem jakiegoś bodźca – często werbalnej zachęty kasjera.

POLECAMY

Na ogół pr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy