Czego nauczył nas Black Friday?

Okiem praktyka & konsumenta

Sukces ubiegłorocznego Czarnego Piątku sprawił, że i w tym roku sprzedaż rozpędziła się właśnie w tym okresie. I nie dotyczy to tylko konsumentów, którzy wydali na zakupy w listopadzie 2018 r. jeszcze więcej niż w 2017, ale również sprzedawców, którzy przygotowali wyjątkowo dużo promocji. Pieniądze i bonusy nie wystarczą jednak do tego, aby większe zainteresowanie zakupami przełożyło się na sukces. Najważniejsza jest wiedza o zachowaniach konsumentów i odpowiednie przygotowanie infrastruktury e-sklepu.

 

POLECAMY

Black Friday to w Polsce nadal zjawisko nowe i – głównie ze względu na mniejszą atrakcyjność promocji – nie aż tak popularne jak w Stanach Zjednoczonych czy w Wielkiej Brytanii. Być może najbliższe lata to zmienią, jednak już teraz warto przyjrzeć się temu, co dzieje się w e-commerce w czasie wzmożonych zakupów, wyciągnąć wnioski i przygotować się na kolejne okresy listopadowych promocji.

A w zeszłym roku w e-commerce działo się bardzo dużo. Dane z systemów analitycznych obsługiwanych przez nas klientów pokazały, że w dniu promocji sprzedaż wzrastała w nich nawet 17-krotnie w stosunku do normalnego poziomu. Nasi analitycy zaobserwowali również prawie pięciokrotnie większy ruch na stronach e-sklepów. W szczytowym momencie w ciągu jednej minuty przyjmowanych było ponad kilkadziesiąt zamówień. Co ciekawe, wielu klientów czekało z dodanymi do koszyka produktami właśnie na start promocji, aby złożyć zamówienie. Wszystkie sklepy, o których mówimy, zanotowały wzrosty i sprawdziły się technicznie w tym...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy