Analityka w rozwoju biznesu e-commerce

Skuteczna sprzedaż

Gdyby po wejściu na szczyt góry krzyknąć „cele biznesowe!”, to echo odpowie „kluczowe wskaźniki efektywności!”, bo trudno o jedno bez drugiego. W tym artykule pokażemy na prostych przykładach, jak można łatwo zaplanować analitykę internetową dla biznesu e-commerce, tworząc Plan Analityki (Measurement Plan).

Jeśli chcemy wyznaczyć właściwe cele i dobrać do nich odpowiedni sposób działania, z pomocą przychodzi nam planowanie strategiczne. Mogą być SMART, mogą być DUMB (ramka1) – różnie z celami bywa. Najważniejsze, żeby dało się je mierzyć. Jeśli nie mierzysz realizacji celu, to nie może być mowy o świadomym rozwoju. Zakładam, że siadając do tematu analityki, masz już określone cele biznesowe. Do mierzenia stopnia realizacji celów posłużą nam kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators – KPI)

POLECAMY

KPI dla e-commerce

Jako firma obs...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy