Agencja SEO – czym się zajmuje i dlaczego jej potrzebujesz?

Otwarty dostęp

Widoczność w wynikach wyszukiwania Google zależy od wielu czynników. Dzięki podjęciu odpowiednich kroków możesz pozyskiwać ruch z SERP-ów (Search Engine Results Page). Pokonanie konkurencji wymaga jednak odpowiedniej strategii i wiedzy. Jeśli chcesz osiągnąć wysokie pozycje w Google, potrzebujesz ekspertów, czyli agencji SEO. Czym dokładnie zajmuje się taka firma?

Dlaczego potrzebujesz agencji SEO?

Jeśli chcesz pozycjonować witrynę, możesz się tym zająć na własną rękę. Problem w tym, że takie działania wymagają szerokiej wiedzy. Oczywiście możesz się znać na wybranych aspektach pozycjonowania i część prac zlecać, a resztą zająć się samodzielnie. W praktyce wymaga to czasu, ciągłego doskonalenia kompetencji i dostosowywania witryny do zmieniających się wymogów Google. Algorytm wciąż się zmienia i pojawiają się nowe czynniki rankingowe, które mają znaczenie np. Core Web Vitals. Po aktualizacjach trzeba analizować zmiany i ponownie zoptymalizować witrynę. Trudno, aby tym wszystkim zajmowała się jedna osoba – szczególnie jeśli robi to hobbystycznie, a jednocześnie prowadzi swój biznes.

Agencja SEO zatrudnia wielu specjalistów. To osoby, które mają wiedzę z zakresu optymalizacji technicznej, znające się na tworzeniu wartościowych treści i link buildingu. Jeśli dochodzi do aktualizacji algorytmu, mogą szybko wyciągnąć wnioski co do zakresu zmian i wprowadzić odpowiednie zmiany w pozycjonowanych witrynach. Zanim agencja podejmie jakiekolwiek działania, przeprowadzi audyt SEO. Zobacz, na czym to polega: https://smartbuzz.pl/uslugi/pozycjonowanie/audyt-seo.

Agencja SEO ma do dyspozycji profesjonalne narzędzia. Takie rozwiązania jak Ahrefs, Senuto, Semstorm i inne wymagają wysokich opłat. Zazwyczaj nieopłacalne jest ponoszenie takich kosztów, aby pozycjonować tylko jedną stronę. Agencja SEO ma swoje zaplecze, które nie jest dostępne publicznie i umieszcza na nim linki do pozycjonowanych witryn. Nie kupisz na nich tak po prostu odnośnika. Są dostępne dla klientów agencji.

W przypadku konkurencyjnych branż pokonanie konkurencji bez dużego doświadczenia i zespołu specjalistów jest prawie niewykonalne. Z tego względu jedynym słusznym wyborem jest agencja SEO. Czym dokładnie zajmie się taka firma w ramach współpracy?

Czym się zajmuje agencja SEO?

Po zawarciu umowy firma przeprowadza różne działania zmierzające do poprawy widoczności Twojej witryny. Jakie kroki powinna zrealizować?

Audyt SEO

Zanim agencja rozpocznie optymalizowanie witryny, powinna sprawdzić jej stan. Audyt SEO to analiza witryny pod kątem jej dostosowania do wymagań wyszukiwarki Google. Należy uwzględnić konkurencję i przeprowadzić porównanie. Na tej podstawie można wstępnie oszacować, jak wiele czasu i pieniędzy będzie wymagać kampania SEO, aby prześcignąć konkurentów. Oczywiście to wstępne ustalenia, bo nie wiadomo, jakie aktywności podejmą inne firmy. Na podstawie wniosków z audytu należy przygotować plan prac, które trzeba wykonać, aby dostosować witrynę do wymagań Google i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach.

Tworzenie treści

Ważnym elementem działań jest optymalizacja contentu. Polega to na opracowaniu słów kluczowych dla każdego tekstu i ich wprowadzeniu do treści. Takie same aktywności należy podejmować w przypadku nowego contentu. Agencje korzystają przy tym z popularnych narzędzi, takich jak Senuto, Semstorm, Surfer SEO czy Contadu. To tylko przykłady – jest ich wiele. Dzięki ich zastosowaniu wiadomo, jakich słów kluczowych użyć, a nawet, w jakich miejscach na stronie powinny się pojawić. Sama optymalizacja treści często potrafi spowodować, że uda się szybko poprawić widoczność danej podstrony serwisu.

Link building

Firma SEO zajmuje się pozyskiwaniem odnośników prowadzących do strony. To ważny element pozycjonowania, który odgrywa bardzo istotną rolę – szczególnie w przypadku konkurencyjnych fraz kluczowych. Agencja SEO pozyskuje odnośniki ze swojego zaplecza, artykułów sponsorowanych i wszelkich dostępnych źródeł, z jakich można uzyskać wartościowe linki. Co istotne, nie jest tak, że każdy odnośnik zadziała pozytywnie na widoczność strony. Specjalista musi wiedzieć, na jakie linki postawić, aby zauważyć zmianę na plus. Masowy przyrost niskiej jakości odnośników może nawet uniemożliwić poprawienie widoczności witryny.

Optymalizacja techniczna

To kolejny z ważnych elementów w SEO. Skala zmian, jakich wymaga serwis, zależy od danej witryny. Są takie, gdzie znacznie tańszym rozwiązaniem będzie zaprojektowanie nowej strony. Optymalizacja techniczna obejmuje m.in. eliminowanie błędów związanych z indeksowaniem, przyspieszenie witryny, poprawę wyników pod względem Core Web Vitals, wdrożenie szyfrowanego połączenia, dostosowanie serwisu do wyświetlania na urządzeniach mobilnych i wiele innych prac.

Monitoring witryn i raportowanie

Działania optymalizacyjne odgrywają kluczową rolę w budowaniu widoczności witryny, ale to nie wszystko. Serwis może zacząć tracić widoczność z wielu względów, np. w wyniku ataku hakerskiego, który spowodował dodanie podstron ze spamerską treścią, podlinkowaną z niskiej jakości źródeł. Szybka reakcja w takim wypadku pomaga uniknąć problemów.

Przyczyną utraty widoczności może być niedostępność całości lub części serwisu w wyniku błędu w kodzie albo awarii wtyczki. Każda minuta niedziałania serwisu oznacza utracony przychód – należy monitorować dostępność witryny.

Zupełnie nieoczekiwanie mogą się zmienić wskaźniki Core Web Vitals danej witryny. Przykładowo dojdzie do tego, gdy właściciel serwisu bez konsultacji wprowadzi w nim zmiany. To również wymaga reakcji.

Poza tym agencja SEO śledzi, jak zmienia się widoczność strony poprzez narzędzia takie jak Senuto czy Semstorm. Korzysta także z rozwiązań do monitorowania pozycji zajmowanej na słowa kluczowe. Nagły spadek może oznaczać, że dzieje się coś niepokojącego, co wymaga reakcji.

Wymienione działania to najważniejsze, jakie podejmuje agencja SEO, ale nie wszystkie. Zakres jej obowiązków zależy głównie od zawartej umowy.

Przypisy